آموزش تحلیل تکنیکالمطالب آموزشی

الیوت به سبک رابرت ماینر

رالف نلسون الیوت

الیوت “نظریه امواج الیوت” را در نیمه نخست قرن بیستم به بازار سرمایه معرفی کرد. او با بررسی قیمت ها در بازار سرمایه متوجه شد نه تنها تغییرات قیمت کاملا منظم است بلکه از ساختار خاصی که با طبیعت نیز هماهنگی و هارمونی کامل دارد، پیروی می کند.

با این کشف او توانست مکانیزمی برای پیش بینی حرکات قیمت در بازار سرمایه طراحی کند. الیوت این کار را با ابداع الگوهایی که در بازار به صورت مرتب تکرار می شدند انجام داد.

الیوت بر این باور بود که هر عرصه ای که در آن جنب و جوش و فعالیت مردم زیاد باشد،  حرکت ها بر اساس قاعده ای طبیعی که او آن را نظریه موج، برگرفته از حرکت امواج دریا، می خواند، انجام می شود و البته پر واضح است که بزرگترین نمود چنین بالا و پایین شدنی، بازار سرمایه است.

الیوت به مدد هوش و نبوغ شگفت انگیزش، با بررسی نمودارهای صنایع داوجونز توانست مجموعه ای از اصول و قوانینی تدوین کند که در آن زمان این قواعد کلیه حرکت های بازار مالی آن دوران تا سال 1940 را توجیه می کرد.

در آن سال ها هنگامی که سرمایه گذاران بر این باور بودند که محال است شاخص داوجونز سقف سال 1929 را بشکند و اعداد فراتری را تجربه کند، الیوت بازار افزایشی و شدیدی را برای چند دهه پیش بینی کرد و امروز شاهدیم اکثر پیش بینی های او تحقق یافته است.

هر قدر در شرایط غیر قابل پیش بینی اقتصاد مانند رکودهای اقتصادی، جنگ های بزرگ، بازسازی های پس از جنگ و شکوفایی های اقتصادی بیشتر تامل می کنیم، بهتر درک می کنیم که نظریه امواج الیوت کاملا متناسب با واقعیت های زندگی است. این مهم سبب ایجاد اطمینان بیشتر به این اصل انکار ناپذیر می شود.

در سال ۱۹۳۹ نظریات الیوت با کمک سی جی کولینز، طی مقالاتی که در مجله فایننشال ورلد منتشر شدند، مورد توجه وال استریت قرار گرفت. طی دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰  (پس از مرگ الیوت )، همیلتون بولتون کارهای او را پیش برد. در سال ۱۹۶۰ بولتون کتاب اصل امواج الیوت را نوشت. پس از مرگ الیوت، تقریبا این کار از جمله ی نخستین کارهای عمده ای بود که انجام شد.

سبک رابرت ماینر

تحلیل الیوت پیچیده ترین و البته قوی ترین، روش تحلیلی، تحلیل تکنیکال است. الیوت سبک های مختلفی دارد.

الیوت به سبک رابرت ماینر جز پر طرفدارترین سبک ها در بین جامعه تکنیکالیست های ایران است.

الیوت ماینر یک سبک تریدری است و بیشتر از آنکه بر موج شماری پیچیده و کمتر کاربردی تمرکز داشته باشد بر روی استراتژی مناسب ورود و خروج و بهترین استفاده از موقعیت ها تمرکز دارد.

سبک ماینر یک سبک معاملاتی است نه تحلیلی،  بنابراین ماینر یک سبک تحلیلی مخصوص بخود استفاده نمی کند. ( قیمت، الگو، زمان) بلکه با ترکیب بهینه از ابزارهای موجود که شاید برگرفته از اطلاعات و سبک تحلیلی دیگران باشد استفاده می کند.

برای داشتن یک معامله موفق هنر استفاده از الیوت فقط در جهت یک ورود و خروج موفق در معامله گری، استفاده بیشتر از ابعاد مختلف بازار به جز قیمت از بارزترین ویژگیهای سبک ماینراست.

بیشترین تمرکز ایشان بر داشتن یک موقعیت معاملاتی ایده آل با بیشترین احتمال موفقیت از ورود تا خروج.

او از هر دیدگاه جدیدی در جهت ارتقا این شرایط استفاده می کند. به عقیده ماینر استفاده از الیوت تا زمانی که به ایجاد یک شرایط معاملاتی ایده ال کمک کند می تواند کارساز باشد. ظرافت خاص در نوع ورود و خروج بازار از وِیژگیهای سبک معاملاتی ماینر است.

این روش به وسیله رابرت ماینر معرفی و بسط داده شده است. اولین کتاب رابرت ماینر در دهه نود میلادی در این سبک تحلیلی به قلم تحریر درآمد و دومین و مهمترین کتاب وی در سال 2008 (استراتژی معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت)منتشر شد.

وی به شدت بر کاربردی بودن سبک خود تاکید داشته و هر ساله در مسابقات مهم و جهانی تحلیل تکنیکال شرکت می کند و عناوین مهمی کسب می کند.

 

دوره آموزشی جامع الیوت به سبک رابرت ماینر

دوره آنلاین:

13 جلسه 3 ساعته
شروع دوره: 23 اردیبهشت
زمان: شنبه ها ساعت 17 الی 20
مدرس: مهندس احمد اکبری

ویژگی های دوره
فیلم کلاس ها:
ویدئو کلاس ها ضبط خواهد شد و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.
کارگاه موج شماری:
۳ جلسه از 13 جلسه این دوره مربوط به کارگاه موج شماری است که در این کارگاه ها دهها چارت موج شماری و تحلیل خواهد شد.
پشتیبانی آنلاین:
شرکت کنندگان این دوره در گروه کلاسی تلگرامی اد خواهند شد و اساتید به سوالات دانشجویان این دوره پاسخ خواهند داد. بعد از پایان دوره دانشجویان به گروه بزرگ تلگرامی الیوتیست ها اد خواهند شد و می توانند دانسته های خود را با دانشجویان قدیمی ادوار گذشته به اشتراک گذارند.
نرم افزار داینامیک تریدر:
این نرم افزار یک برنامه تخصصی موج شماری است و دانشجویان این دوره این نرم افزار را آموزش خواهند دید.
جزوه موج شماری:
در این دوره به دانشجویان جزوه موج شماری داده خواهد شد که نزدیک 200 چارت در آن موج شماری شده است.

الیوت ترکیبی

در انتهای دوره مبحث بسیار مهم الیوت ترکیبی تدریس خواهد شد. الیوت ترکیبی جز جدیدترین و به روزترین مباحث الحاقی تئوری موجی است که میتوان با آن باگ ها و نقطه ضعف های سیستم موج شماری را بر طرف کرد. الیوت ترکیبی جز سیستم ماینر نیست و یک مبحث تکمیلی است و به وسیله آن میتوان بسیاری از سناریوهای ضعیف را پیشاپیش حذف کرد.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با خانم سبکروح تماس بگیرید.

09211135936

TM/@Bsabokrooh

TM/@tahlilonline_com

آرش یزدانی

تحلیلگر تکنیکال بین بازاری/ گروه مالی زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا